Derfor er det vigtigt med ventilation på arbejdspladsen

Dette indlæg er sponsoreret.

God luft er til daglig noget, vi tager for givet. Vi tænker først over luftkvaliteten, når vi bemærker, at den ikke er god. Dårligt indeklima kan påvirke dig med symptomer såsom hovedpine, træthed, irritation af øjne, næse eller luftveje. Dette betyder, at dårlig luftkvalitet faktisk kan være til stor gene for dig, da den kan påvirke din arbejdsevne samt trivsel på arbejdspladsen, hvilket vil øge dit sygefravær.

Hvorfor skal du anskaffe dig en god ventilation på kontoret?

Hvis du har haft nogle af ovenstående problemer på din arbejdsplads, har du uden tvivl stor motivation til at gøre noget ved det. Heldigvis findes der en løsning; ventilationsanlægget.

Af det følgende kan du se nogle af de problemer, som ventilation kan afhjælpe dig med:

  • Mindsker sygefravær
  • Reducerer overførsel af luftbårne virus
  • Fjerner farlige gasser, som kan skade helbredet på kort og lang sigt
  • Øger trivsel, arbejdsglæde og motivation
  • Minimerer hovedpine, døsighed og træthed pga. varme
  • Giver større præstationsevne og færre fejl
  • Nedbringer problemer med irritation af øjne, næse og luftveje
  • Nedsætte risiko for allergi og astma

Komfortventilation

Komfortventilation har til formål at sikre et godt, stabilt indeklima, hvor der ikke er store udsving på temperatur og træk indendørs. Som tommelfingergel taler man om, at luften i et lokale skal udskiftes flere gange i timen, hvilket kan være besværligt med åbne vinduer, døre m.m., der typisk fører til kulde, trækgener og dårlig luftfordeling.

Et godt klimaanlæg kan sikre, at luftfugtigheden og temperaturen altid er jævn og behagelig.