Kom godt i gang med E-learning

Dette indlæg er sponsoreret.

Sådan kommer du i gang med E-learning

Jo mere digitaliseret verden og arbejdsmarkedet bliver, jo flere nye ord bliver smidt rundt, uden alle overhovedet ved, hvad det nye ord betyder. Et af de ord, der senest har vundet indpas på det digitale ordforråd er E-learning. Begrebet E-learning er en fælles betegnelse for kompetenceudvikling på arbejdspladsen som helt eller delvist foregår over forskellige former for digitale medier. Med digital læring at det muligt at målsætte undervisningen endnu mere præcist og efterfølgende at tracke de enkeltes læringsfremskridt.

Med E-learning er det både muligt at lave faglig træning til dine medarbejdere samtidig med at det kan bruges som en platform til at sende fællesbeskeder og budskaber ud til mange medarbejdere. Digitale platforme giver bedre muligheder for hjemmearbejde, og det giver en fælles aktiv og digital platform, du og dine kolleger kan mødes på.

 

Hvem kan bruge digital læring?

Der er mange gode grunde til at bruge E-learning som et værktøj til at træne nye kompetencer på i din virksomhed. I en travl hverdag er det sjældent muligt at få presset træning og undervisning af nye kompetencer ind også. Med E-learning bruges tiden mere effektivt og fleksibelt, og dine medarbejdere vil kunne træne deres nye kompetencer, hvor og hvornår det passer dem.

Dertil ses det, at E-learning ofte har et bedre undervisningsudbytte end normalt, da undervisningen her er baseret på mere interaktion og deltagerinvolvering. Hvad end det er kurser eller længerevarende undervisningsforløb kan man med fordel benytte sig af e-learning, og derfor henvender det sig også både til uddannelsesinstitutioner og virksomheder.

Hvad end det drejer sig om online kurser, specialiseret salgstræning eller onboarding til nye medarbejdere kan det være højest fordelagtigt at gøre brug af E-learning.

 

Sådan kommer du i gang

Få hjælp til at få lavet E-learning-programmer og kom hurtigt i gang med den digitale læring for dig og dine medarbejdere. Så snart du og din virksomhed selv har valgt emnet, målgruppen og målsætningen for jeres digitale læring, kan selve produktionen af de digitale forløb begynde. Brainstorm og find frem til hvad jeres virksomhed har allermest brug for at blive endnu skarpere til og kontakt et firma, der kan hjælpe jer med at producere det ønskede indhold. Emnerne kan dække alt fra interne processer og kompetenceudvikling til produktlancering og virksomhedsstrategier.